Field 'online_resolution' doesn't have a default value SCC.LT - VOLVO SAAB - Volvo klubas, Saab klubas. - Straipsniai: Volvo XC70 – vaþiuok ir mëgaukis
PAIEKA
DIENOS INFO

Vardadienį švenčia :

VOLVO XC70 – VAþIUOK IR MëGAUKIS

Para · 2009 rugpjio 18 17:00:55 · 12 komentarai · 20318 Periros · Spausdinti
Greitas ir sudëtingas gyvenimo ritmas iðvargina þmones. Kalnai reikalø darbe, sukiesi... Kartais spëji, nors daþniausiai nieko nespëji... Apðauki (nebûtinai pelnytai) kolegas ar artimuosius, tada gráþdamas namo iðkeiki visus bestovinèius kamðtyje ir trukdanèius tau greièiau sugráþti namo, nes nori kuo greièiau griûti á minkðtà lovà ir iðsimiegoti. O tada, netikëtai ateina savaitgalis ir staiga supranti: “Velnias, noriu atsipalaiduoti, pailsëti ir „pralëkti“ su geru automobiliu. Noriu patogiai, uþtikrintai pasivaþinëti senais-gerais, begalæ prisiminimø kelianèiais, Aukðtaitijos keliukais.“
Planas aiðkus - teks nuvaþiuoti nemaþà atstumà per pusæ Lietuvos. Dþipas? Tinkama maðina ilgai kelionei, bet man kiek per didelë. Reikia universalo, bet ne dþipo. Besvarstant, prisiminiau ðvedus. Kodël? Na, greièiausiai dël to, kad du protingi tos ðalies pilieèiai dvideðimto amþiaus pradþioje pradëjo gaminti automobilius, kurie dabar vadinami vienais ið saugiausiø, kokybiðkiausiø ir komfortiðkiausiø rinkoje – Volvo. Bûtent tokio automobilio man dabar reikia. Perþvelgiu modelius ir ðtai, randu ko noriu – Volvo XC70. Universalo V70 bazëje sukurtas padidinto pravaþumo Volvo universalas. Dabar jau treèiosios kartos su galingu 185 AG / 400 Nm dyzeliniu varikliu, visais keturiais varomais ratais. Nedvejoju, èiumpu fotoaparatà ir kità rytà að jau kelyje! Diena lietinga, bet tikiuosi, kad pragiedrës ir bus galima mëgautis dar ir ðiltos saulës spinduliais.





























Vairuoju automobilá, turintá tikrà „atostogø paketà“ - pilnas bakas kuro, klausà maloniai dþiuginanti „High Performance“ audio aparatûra, ne toks jau ir „iðtroðkæs“ variklis, automatinë greièiø dëþë – “minu” ir mëgaujuosi pro ðalá plaukianèiais kraðtovaizdþiais. Rodos, norëjau iðvaþiuoti pailsëti, bet vis toldamas nuo sostinës suprantu, jog savaitgalá praleisiu ne prie eþero, bet, ko gero, kelyje su Volvo! Kodël? Todël, kad jauèiu, jod man gera ir smagu! Ið pradþiø XC70 atrodë didelis ir gremëzdiðkas, bet pamaþu priprantu prie matmenø ir leidþiu sau atsipalaiduoti. Gera pajusti, kad „prisijaukinai“ automobilá. Taigi, taip ir neatleisdamas greièio pedalo, pasiekiu pirmàjà stotelæ - beveik pasienyje esantá Zarasø miestelá - Lietuvos kultûros sostinæ 2008! Ði vieta paþástama labai gerai - èia prabëgo daug linksmø vasarø, todël visada malonu sugráþti. Gerø automobiliø Zarasuose yra, bet „ne ant kiekvieno kampo“, ir tuo labiau naujas Volvo èia ne toks jau daþnas sveèias. Jauèiuosi pakankamai iðskirtinis ir „ne prie Audi ir VW chebros“ su ðiuo, gerokai per ðimtà tûkstanèiø litø kainuojanèiu, automobiliu.





























Rodos, Zarasams patiko mûsø draugija ir „prakiuræs“ dangus uþsitraukë, o kur dar lëtai besileidþianèios saulës spinduliai, pradëjæ ðildyti aplinkà. Kol dar ðviesu, skubiai ieðkau vietos pirmàjai fotosesijai. Visiems atviras Zarasø smëlio karjeras – skamba patraukliai. Vieta puikiai tiksianti pirmam, tikram automobilio testui. Ko gero, prieð áspûdþius apie „off - road“ bandymus, turëèiau papasakoti, kaip sekësi vaþiuoti pusantro ðimto kilometrø geru keliu. Kelias, galima sakyti, magistralinis - tiesus, geros kokybës, na, iðskyrus poroje vietø remontuojamus ruoþus. Tikram asfaltiniam testui esu numatæs kità „greièio ruoþà“, bet pakankamai ramiai sukoræs gerà gabalà kelio, galiu teigti, kad Volvo XC70 pakaba man sukëlë dvejopà áspûdá. Automobilio apaèia nuo kelio pakelta aukðèiau 6 cm, lyginant su sedanu S80 arba universalu V70, ir tai tikrai jauèiama vaþiuojant tiesiai: akiø lygis aukðèiau, nei kitø automobiliø vairuotojø (lengviau lenkti), o pats automobilis lengvai ir ðvelniai, tarsi plaukdamas ir minimaliai linguodamas, sugeria kelio nelygumus. Atrodo, kad toks „laiviðkumas“ turëtø persiduoti ir á ðoniná posvyrá, taèiau áveikiant staigesnius posûkius dideliu greièiu, didesnio ir labiau jauèiamo pakrypimo (nei S80 ar V70 modeliuose) á vienà ar kità ðonà nëra. Man tai patiko, pasijutau tikrai saugiai ir stabiliai, nes nemëgstu, kai automobilis posûkyje pakrypsta per daug. Iðvada – XC70 labiau pasiduoda svyravimams iðilgai këbulo, o bandant „apversti“ iðlieka kiek ámanoma kietas ir horizontalus.





























Á aslfatuotà ruoþà dar gráðime ðiek tiek vëliau, o dabar pirmyn á smëlá! Tiksliau á smëlio ir molio koðæ, kurià radau, Zarasø paðonëje esanèiame, karjere. Ið karto pamaèiau savo tikslà, á kurá nutariau uþvaryti naujutëlá XC70. Neseniai gimæs molio krûvos kalniukas, greièiausiai sustumtas seno rusiðko buldozerio, atrodë labai patraukliai. Pirmyn link jo! Jauèiu, kad artëjant á tà tikslà, ratai pradeda klimpti á minkðtà po lietaus kelio dangà, taèiau Volvo nedvejodamas dràsiai braunasi á prieká. Porà vingiø, ðiek tiek daugiau akseleratoriaus, suriaumoja variklis ir ðtai - Volvo XC70 iðkelia nosá á dangø ir að virðuje! Iðlipu ið savo transporto priemonës ir apimtas geros nuotaikos uþðoku ant kapoto apþvelgti apylinkes. Vaizdelis tikrai graþus! Jauèiuosi, lyg bûèiau to karjero ðeimininkas, atvaþiavæs su savo prabangia maðina patikrinti, kaip vyksta smëlio kasimo darbai. Kà gi, metas nuotraukoms!





























Besigroþëdamas gamta ir Volvo, atrandu vietà, kurioje norëèiau ávykdyti antràjà “off-road” testo dalá. Ádomiai, bet ðiek tiek bauginanèiai atrodo ilgas ir gana status pakilimas á lygiai tokio paèio minkðto molio - smëlio kalnà. Pradþioje iðtiriu ar nëra mano numatytoje vaþiavimo trajektorijoje kokiø paslëptø “bombø” ar dideliø akmenø, galinèiø apgadinti automobilá ir mëginu ðturmuoti! Nors vietos ásibëgëjimui yra gal tik koks 10 metrø, bet visø keturiø varomø ratø pagalba prieð kalnà pasiekiu maþdaug 35 km/h greitá. To pakanka, kad áveikèiau maþdaug 6-7 metrus kalno, taèiau pavirðius toks minkðtas, kad jauèiu, kaip smarkiai ratai ima klimpti á „koðæ“ ir galiausiai automobilis þemæ palieèia pilvu. Volvo sustoja... Gaila, bet kalno neáveiksiu. Rodos, jog ðá kartà pasitaikë tikriems bekelës dþipams skirtas ruoþas, nes akivaizdu, jog 21 cm proðvaisos per maþa tokiai kliûèiai. Per daug nenusimenu, nes suprantu, kad XC70 paskirtis tikrai ne tokie Zarasø karjero smëlynai. Sustojus, tiksliau, áklimpus vidury kalno toptelëjo mintis, kad turiu puikià progà iðbandyti HDC (nuokalnës nusileidimo pagalbos) sistemà. Nëra padëties be iðeities! Ðis pasakymas èia tikrai tinka. Ájungiu atbulinæ pavarà, ðvelniai akseleratoriumi iðjudinu automobilá ir nespausdamas nei stabdþio, nei greièio pedalø leidþiu automobiliui paèiam save kontroliuoti. Jausmas patiko. Nusileidau pastoviu greièiu ir be jokiø nuslydimø á vienà ar kità ðonà. Buvo galima jausti, kaip sistema stabdo tai vienà, tai kità ratà, stengdamasi iðlaikyti nusileidimo procesà kaip ámanoma stabilesná. HDC veikia tikrai gerai!





























Iðpurvinæs automobilá ir patyræs ðá tà naujo, lekiu ið karjero lauk. Metas praskrieti normaliu kaimo þvyrkeliu. Viliuosi, kad tai padës pajausti dinaminës stabilumo ir traukos kontrolës (DSTC) darbà. Pradëkime nuo ásibëgëjimo. Gazas - dugnas ir jauèiu, kad ið vietos automobilis iðkart pajuda visais keturiais ratais. DSTC ratams leidþia minimaliai „prabuksuoti“. „Raunant“ ið vietos pajutau menkà galinës automobilio aðies „uþneðimà“. Vël gi, man tai patiko. Patiko pajusti, jog kai reikia, iðkarto pajudu visais keturiais ratais. Aèiû elektromechaninei variklio galios tarp aðiø paskirstymo sistemai, kuri reikalui esant perduoda á galinius automobilio ratus iki 50% variklio jëgos. Ðios ir varanèiøjø ratø kontrolës „Instant Traction“ reakcija á poreikius iðties þaibiðka. Didinu greitá ir áveikinëju þvyruotus bei slidþius vingius. Su Volvo XC70 ir visa joje esanèia elektronika – nebeslidu. Saugu...





























Dedu ðioje vietoje dar vienà pliusà „cross coutry‘iui“ ir pajudu link tikro aslfatinio ralio greièio ruoþo – 10 km vingiø ir kalniukø pakeliui á Stelmuþæ. Paprastam vairuotojui ten patartina nevaþiuoti greièiau nei 70 km/h, norint iðlaikyti 90 km/h greitá – veikti tikrai yra kà, o poroje vietø paspaudus iki 120 km/h galima ir pakilti nuo þemës (pratestuota su pusbrolio Renault Laguna - automobilis liko sveikas, bet teko atsisveikinti su variklio apsaugomis). Kadangi ðá ruoþà anksèiau teko áveikinëti jau ne vienà kartà, mintyse nusprendþiu XC70 visà kelia „varyti“ 80-90 km/h. Greitis tikrai saugus, bet, manau, pakankamas, kad pajusti pakabos elgesá bei automobilio reakcijà á vairo judesius. Taigi, viens du ir að jau Stelmuþëje. Dar niekada taip paprastai ir ramiai neteko vaþiuoti tuo keliu. Automobilis sunkus (~1800 kg), bet valdyti já, nuolat kryptá ir aukðtá keièianèiuose vingiuose, labai paprasta: reakcija á vairo judesius puiki, këbulo svyravimai vos vos jauèiami, stabdþiai itin efektyvus (didþiuliai 316 mm priekyje ir 302 mm skersmens diskai gale – privalo stabdyti), o variklio galios „ne sportininkui“ per akis. Uþskaitau!





























Taip betyrinëdamas apylinkes pasigavau viná á ratà. Matyt, buvo kur nors pievoje, iðkritæs ið kaimo dieduko veþimo ir ásmigo tiesiai á XC70 galinæ padangà. Jau bepradedàs nerimauti, jog apgadinau „valdiðkà“ auto, bet su ðiek tiek ðnypðanèiu ir orà leidþianèiu ratu nuvaþiavau dar apie 300 km ir pasiekiau galutiná taðkà – Sostenà. O ten vyrai numontavæ padangà padovanojo man 6 cm ilgio vinukà. Bus man prisiminimas apie kelionæ!

Autorius: Julius_D
Foto: Tomas Tumalovièius

KOMENTARAI
#1 | Armondo · 2009 rugpjio 21 09:37:19
Cia tipo sostena uzsake reklami straipsni ar kaip? smile1
#2 | 179 · 2009 rugpjio 21 16:03:40
NU tai logiska, kad reklaminis straipsnis, ir durniui aisku :D
#3 | 1 · 2009 rugpjio 21 21:25:04
Neskaičiau dar, bet būtinai perskaitysiu, visai įdomu paskaitinėti apie dar tolimoje ateityje perkamą auto :D
#4 | 1644 · 2009 rugpjio 21 23:20:56
ne reklaminis, cia tiesiog asmeniniai ispudziai is savaitgalio su XC70.
#5 | 194 · 2009 rugpjio 21 23:25:32
Sis straipsnis nera reklaminis, as paprasiau pusbrolio ir jis parase, tam panaudojo savo rysius ir pazintis.
#6 | 45 · 2009 rugpjio 21 23:43:55
Nu bet kiek sąmokslo teorijų specialistų pas mus :D
#7 | 179 · 2009 rugpjio 22 15:46:00
As tai kreivai ziuriu i tokius straipsnius, nes visos naujos masinos smagiai vaziuoja ir pan. Bet dziugu, kad yra zmoniu, kurie raso ir stengiasi, sveikintina ;)
#8 | 1477 · 2009 rugpjio 24 10:27:35
turbut svajoniu masina. ir grazi ir dyzelis, ir puikiai vaziuoja, tik gaila kad turbut kokius 10 metu neikasiu. :|
#9 | Samis · 2009 rugpjio 24 14:59:55
Smagu kad tokias atrakcijas pasidaro zmones, tikrai idomu skaityt buvo, bet negi jokiu minusu neradot?
#10 | 194 · 2009 rugpjio 24 22:54:56
Sami, o kam tie minusai? :D
RAYTI KOMENTAR
Turite prisijungti, nordami parayti komentar.
VERTINK!

Reitingas: 5/10 (513 balsai )