Field 'online_resolution' doesn't have a default value SCC.LT - VOLVO SAAB - Volvo klubas, Saab klubas. - Straipsniai: Automatinës greièiø dëþës
PAIEKA
DIENOS INFO

Vardadienį švenčia :

AUTOMATINëS GREIèIø DëþëS

Para · 2009 rugpjio 17 14:24:36 · 2 komentarai · 18467 Periros · Spausdinti
Automatinës pavarø dëþës

Pirmoji automatinë pavarø dëþë (APD) buvo sukurta ir pagaminta JAV. Tad nenuostabu, kad ten apie 90% automobiliø yra su APD. Jas mëgsta ir japonai--ten apie 75% maðinø su APD. Kompanijos "CSM Worldwide" duomenimis, per pastaruosius 10 m. Europoje lengvøjø automobiliø su APD padaugëjo nuo 8% iki 14%.
O ðtai kas raðoma apie automatines pavarø dëþes 123-iosios serijos Mercedes-Benz automobilio instrukcijoje.

Vaþiavimas
Automatinë greièiø dëþë palengvina ir supaprastina automobilio valdymà. Atitinkamos pavaros ásijungia priklausomai nuo valdymo rankenos padëties, vaþiavimo greièio ir greièio pedalo padëties.
Patarimas: pastatæ automobilá arba veikiant varikliui atlikdami bet kokius darbus, nuspauskite stovëjimo stabdþio pedalà, o valdymo rankenà pastumkite á “P” padëtá.
Jei valdymo rankena prie vairo: saugumo sumetimais rankena padaryta nuspaudþiama. Dël to visada palikite rankenà iðtrauktà.
Varikliui dirbant tuðèiàja eiga pastumkite valdymo rankenà á norimà padëtá, tuo paèiu laikydami stabdþio pedalà paspaustà. Yra pavojus, kad atleidus stabdá automobilis pradës savaime riedëti.

Greièio pedalo padëtis:
Maþai paspaustas pedalas - ankstyvas persijungimas á aukðtesnæ pavarà, lëtesnis ásibëgëjimas. Daug paspaustas pedalas - vëlyvas persijungimas á aukðtesnæ pavarà, greitas ásibëgëjimas. Energingai paspaustas pedalas (kickdown - t.y. greièio pedalas nuspaudþiamas þemiau pilno paspaudimo padëties) - perjungiama þemesnë pavara, maksimalus ásibëgëjimas. Pasiekus normalø greitá ir atleidus pedalà vël persijungia aukðtesnë pavara.

Valdymo rankenos padëtys:
Valdymo rankenos pagalba galima nustatyti labiausiai situacijà atitinkantá automatinio pavarø perjungimo reþimà:
“P” Stovëjimo blokatorius. Stovëjimo blokatorius yra papildoma apsauga pastaèius automobilá. Jis ájungiamas tik automobiliui sustojus.
“R” Atbulinë eiga. Atbulinë eiga ájungiama tik automobiliui stovint.
“N” Laisva eiga. Nëra jokio jëgos perdavimo tarp variklio ir galinio tilto. Atleidus stabdá automobilis gali laisvai riedëti (stumiant arba velkant). Nejunkite “N” automobiliui judant, iðskyrus tuos atvejus, kai automobilis slysta (pavyzdþiui esant slidþiam keliui þiemà).
“D” Normali eiga. Naudojamos visos pavaros. “D” naudojama esant normalioms vaþiavimo sàlygoms.
“S” Pakilimas. Pavaros jungiamos á aukðtesnes tik iki 3-ios pavaros. Teisinga naudoti esant vidutiniðkiems pakilimams arba nuolydþiams. Kadangi greièiø dëþë neájungia 4-os pavaros, galima iðnaudoti variklio stabdymo poveiká.
“L” Apkrova. Pavaros jungiamos á aukðtesnes tik iki 2-os pavaros. Naudojama vaþiuojant staèiomis ákalnëmis, kalnuose su priekaba, esant sunkioms vaþiavimo sàlygoms, taip pat stabdant ekstremaliose nuokalnëse.
Svarbu! Nevirðykite kiekvienai pavarai leistino greièio. Stebëkite brûkðnines þymas ant spidometro. Kità valdymo rankenos padëtá judinkite tik tada, kai automobilio greitis yra ne didesnis, kaip maksimalus leistinas tos pavaros, á kurià jungiate. Persukæ variklá galite já sugadinti. Slidþiame kelyje, jei tai ámanoma, neperjunginëkite pavarø.
Priekabos tempimas. Kildami á kalnà neleiskite sumaþëti variklio sûkiams. Laiku perjunkite valdymo rankenà á “S” arba “L”.
Sustojimas. Sustojæ trumpam, pavyzdþiui prie ðviesoforo, valdymo rankenà palikite esamoje pozicijoje ir naudokitës darbiniu stabdþiu. Veikiant varikliui sustojæ ilgesniam laikui, valdymo rankenà nustatykite á padëtá “N”. Ákalnëje nelaikykite automobilio stovinèio vien greièio pedalo pagalba, naudokitës stabþiu. Tokiu bûdu sumaþës bereikalingas greièiø dëþës kaitimas.
Manevravimas. Manevruodami ankðtoje erdvëje, pavyzdþiui parkuodamiesi, automobilio greitá keiskite darbinio stabdþio pagalba. Greièio pedalà naudokite saikingai, nevaldykite juo. Norëdami “iðsiûbuoti” automobilá ant slidaus pagrindo (purvas, sniegas), ðiek tiek paspauskite greièio pedalà ir junginëdami svirtá tarp “R” ir “D” iðsiûbavæ automobilá iðvaþiuokite.

Automatinës greièiø dëþës alyvos kontrolë
Alyvos lygá automatinëje greièiø dëþëje tikrinkite reguliariai, kartu tikrindami alyvà variklyje. Alyvos lygá tikrinkite veikiant varikliui, nuspaudæ stovëjimo stabdþio pedalà, ir valdymo svirtá nustatæ á padëtá „P“. Automobilis turi stovëti lygioje vietoje. Prieð tikrindami leiskite varikliui 1-2 minutes dirbti tuðèia eiga.
Palaikykite pedantiðkà ðvarà! Matuoklës valymui naudokite ðvarià, bepluoðtæ ðluostæ (geriausiai odà). Alyvà pilkite á matuoklës ertmæ tik per tankø sietelá. Net nedideli neðvarumai gali sugadinti greièiø dëþæ.
Alyvos lygis greièiø dëþëje keièiasi priklausomai nuo temperatûros. Min ir Max þymos ant matuoklës nurodytos 80ºC temperatûros alyvai(normali greièiø dëþës darbo temperatûra).
Temperatûrai esant 20-30ºC, maksimalus alyvos lygis yra þemiau minimalios þymos per:
30 mm(200; 230E; 230 CE – matuoklë be uþrakto)
12 mm (200; 230E; 230 CE – matuoklë su uþraktu)
5 mm (250; 280E; 280CE- matuoklë su uþraktu)
Ðie duomenys reikalingi keièiant alyvà, nes ji daþniausiai pilama tokios temperatûros. Negalima virðyti maksimalaus alyvos lygio. Kitu atveju alyvos pertekliø reikia iðleisti arba iðsiurbti.
Matuoklë su uþraktu: alyvos lygis turi bûti matuojamas visiðkai sukiðant matuoklæ su atlenktu uþraktu. Baigæ darbà alyvos matuoklæ sukiðkite iki galo ir uþlenkite uþraktà.

Automobilio su automatine greièiø dëþe uþvedimas velkant
Greièiø dëþës svirtá nustatykite á padëtá „N“. Uþvedimo raktà pasukite á padëtá „2“ (tipui 200 raktà prieð tai trumpam pasukite á „uþvedimo“ padëtá) ir tada tempkite automobilá. Norëdami uþvesti variklá, greièiø dëþës svirtá nustatykite á padëtá „L“. Greièio pedalà atleiskite, kai variklis uþsives. Uþsivedus varikliui svirtá iðkart perjunkite á padëtá “N“.
Jei variklis per kelias sekundes neuþsiveda, valdymo svirtá ið „L“ padëties reikia perjungti á „N“, nes kitaip yra pavojus sugadinti greièiø dëþæ. Norëdami pakartotinai uþvesti variklá, automobilá kurá laikà tempkite ir po to pabandykite uþvesti dar kartà.
Tokiu paèiu bûdu galima uþvesti variklá avariniu bûdu ir riedant nuo kalno.

Automobilio su automatine greièiø dëþe vilkimas
Be þalos greièiø dëþei automobilá galima vilkti tik greièiø dëþës svirtá nustûmus á padëtá „N“. Vilkimo greitis ne didesnis kaip 50 km/h, o atstumas ne didesnis kaip 120 km. Didesniais atstumais vilkti galima tik pakëlus galinæ automobilio aðá arba atjungus nuo galinës aðies kardaniná velenà.
Transportuojant automobilá geriausia naudoti specialø autotransporterá arba priekabà. Ðis metodas patartinas bet kuriuo atveju, kai kyla kokiø nors abejoniø.

Pateikë: Andriusaaa
Ðaltinis:www.renaultclub.lt
KOMENTARAI
#1 | Andriusaaa · 2009 rugpjio 23 22:59:49
Bandziau uzvesti riedant nuo kalniuko, kaip cia parasyta, tai nieko nesigavo.
#2 | Gogiman · 2009 gruodio 09 14:20:09
vedasi, as turejau 3 123 mersus, uzsiveda, reikia ne maziau kaip 40-50 km per h vaziuoti, ir tada staigiai jungti is l i d, ir uzsiveda kuo puikiausia, nors kaip gamintojas raso, to daznai nepatartina daryti

;)
RAYTI KOMENTAR
Turite prisijungti, nordami parayti komentar.
VERTINK!

Reitingas: 5/10 (512 balsai )