Temos pavadinimas: SCC.LT - VOLVO SAAB - Volvo klubas, Saab klubas. :: FAQ: 2.5TDI, 2.5D variklis - informacija, skirtumai, trukumai

Parašė Fino· 2012-06-19, 14:10
#1

Pratesiant informacines temas, si karta padiskutuosime apie, ko gero, populiariausia varikli tarp musu vartotoju - VOLVO 2.5 TDI.
i48.tinypic.com/2r6l3j6.jpg

Papasakosiu, i ka reikia kreipti demesi perkant masina su tokiu agregatu, apie jo privalumus bei trukumus, apie remonta bei detaliu pritaikyma nuo kitu autogamintoju.

Pradziai apie skirtumus su Audi 2.5tdi - dauguma klaidinamai platina informacija, kad Volvo 2.5TDI - tai yra AUDI variklis, kuris stovejo C4/A6 ir tt. modeliose. Ta daznai galim isgirsti is automobiliu pardaveju, arba matyti skelbimose. Taigi - tai nera tiesa. Taip, Volvo 2.5TDI blokas yra pagamintas Audi koncerno pagal Volvo uzsakyma, atitinkamas ir patikimumas bei patvarumas, taciau Volvo variklis yra net labiau vykes uz Audi gamini. Jis yra juntamai ekonomiskesnis.

Ieskant atsarginiu detaliu siam varikliui, dauguma autogamintoju katalogu sujungia 2.5TDI variklius i bendra Audi/Volvo grupe, taciau faktiskai buna taip kad detales tiesiog kitokios ir netinka i Volvo.

Kas tinka: Voztuvai, ziedai, kai kurie paskirstmo sistemos guoliukai bei dirzeliai, kai kurie rieboksliai. Kas netinka - kuro siurblys, sankaba, vandens pompa, virsutinis variklio dangtelis, tarpines, alkuninis velenas, smagratis, vakuminis siurblys (tinka nuo VW LT28), variklio pagalves, ir daug kitu detaliu. Ieskokite atsargines detales Volvo automobiliui, bet ne Audi.



Audi 2.5TDI variklis:
i47.tinypic.com/2w30sxd.jpg

Volvo 2.5TDI variklis:

i46.tinypic.com/2ewcgfo.jpg


2.5TDI ar 2.5D ?

Kame skirtumas - o jis tikrai nera mazas. Galvodami apie 2.5 dyzelius zmones dazniausiai neskiria 2.5TDI variklio (ipurskimo sistemos pavadinimas MSA15.7) ir 2.5D variklio (ipurskimo sistemos pavarinimas MSA 15.8).

Kuo gi jis skiriasi - visu pirma - diagnostinem galimybem - senasis 2.5TDI (gamybos metai iki 1998/06) turi labai ribotas diagnostines prisijungimo galimybes - su Volvo iranga Jus nepaziuresite nei degimo kampo, nei siurblio darbo, nei jokiu "gyvu"parametru. Pavyzdziui, kad paziureti kuro siurblio degimo kampa, reikes spec. atskiros irangos. Naujesnis 2.5D (gamybos metai nuo 1998/06) pasizymi idegda CAN magistrale (visi modeliai) - diagnostines galimybes prasiplete, su dilerine iranga galima nustatyti zymiai daugiau variklio sutrikimu.

Antra - naujesnis variklis yra ekonomiskesnis - grubiai skaiciojant apie 0.5 litro visais eksplotavimo rezimais. Jis turi daugiau potencialo keliant galinguma.

Trecia - senesnis variklis pigesnis elektronikos prieziuroje, deka to, kad visa automobilio elektronika yra paprastesne, pavyzdziui variklio galios kelimas kainuos keliais simtais litu pigiau negu 2.5D. Elektros detales yra pigesnes, patvaresnes, taciau ieskant nauju (pvz. Oro srauto matuokle) susidursite su problema, ir kaina bus didele.

Na ir, greiciausiai paskutinis aktualus skirtumas vartotojui - jeigu Jums del vienu arba kitu priezasciu sudegs, pvz. ipurskimo kompiuteris, MSA15.7 sistemoje uzteks pakeisti tik ji, MSA15.8 - teks keisti kompiuteriu grupe.

Pats variklis mechaniskia nesiskiria nekuo, ji galima kaitalioti is 15.7 i 15.8.

Kaip atskirti ipurskimo sistema?

Pirmas - paprasciausias ir patikimaiusias budas - pagal oro srauto matuokle, MSA15.7 (senesnis) jinai yra mechanine:
i48.tinypic.com/34ffec7.jpg

MSA15.8 - elektronine:
i48.tinypic.com/ip7eas.jpg


Antras budas - pagal raides ant variklio galinio dangcio (aisku, jei jis dar gamyklinis) - TDI - MSA15.7, 2.5D - MSA15.8.

Trecias budas - variklio skydelije ant senesnio ipurskimo modeliu bus lempute su LIAMBDA simboliu, ant naujesnio bus nupiestas varikliukas ("miasorubke" ). Ta galima pastebeti ijungus degima.

Gerai ar negerai?

Kalbant apie varikli is esmes ir jo trukumus, daznai pasitaiko atveju, kai zmones (net ir servisu darbutojai) neteisingai diagnozuoja/sprendzia problemas, uz ka daznai moka klientas.

Variklio kalenimas: jeigu girdite pasalini erzinanti garsa ant laisvu, nuspauskite kelis kartus stabdziu pedala - jei garsas dings - kala vakuminiu stabdziu siurblio pirstas. Viskas gerai, jeigu masina stabdo be problemu, pasikeiskite pirsta, jeigu jus erzina garsas. Bet ir su kalenimu eksploatuoti automobili galima. Buvo atveju kai siule perrinkineti motorus ;)


Tepalai apacioje, per vidury, tarp dezes ir variklio:
leidzia arba alkuninio veleno galinis riebokslis, arba greicio dezes pirminio veleno riebokslis. Eksploatuoti galima, tik stebekite skysciu lygi.

Tepalai variklio priekyje, keleivio puseje: leidzia arba nuo virsaus i apacia pask. vel. riebokslis, arba priekinis alkuninio veleno riebokslis, arba tepalo siurblio tarpine. Reikia tvarkyti kuo skubiau, nes tepalai "sueda" sonine variklio pagalve(jinai nepigi) ir gali papulti ant pagrindinio dirzo -galimos pasekmes - dirzo persokimas/variklio remontas arba keitimas.

Didesne nei turi buti vibracija: priezasciu gali buti daug - pasedusios/suplysusios variklio bagalves, alkuninio veleno skyvas arba netolygus cilindru darbas. Vazineti galima, iki tam tikro gedimu lygio, katastrofos neturi buti.


Dyzelino kvapas atidarius kapota dazniausiai eina is kuro siurblio, leidzia arba is virsaus, arba vidurine tarpine. Eksploatuoti galima, taciau butu geriau problema pasalinti

Kuro siurblio bedos pasireiskia blogu uzsikurimu esant karstam varikliui, mazu degimo kampo reguliavimo diapazonu, blogu uzsikurimu esant saltam varikliui, trukciojimais, didelem kuro sanaudom ir kt. Patarimo, nustacius siurblio gedima, nelabai yra. Is praktikos - remontuoti neapsimoka - nepasiteisina, perregulioti kuro padavima jeigu kuro siurblys "pavarges" irgi prasmes nera, galbut geriausias variantas - keisti siurbli i kita, deveta, isanksto susitarus del jo grazinimo salygu, jei siurblys netiks.


Nupjauti kuro siurblio dirzo dantukai byloja apie tai, kad arba atvirksciai stovejo kuro siurblio dirzo itempimo guolis, arba kreivas kuro siurblio skyvas, arba senas dirzelis. Problema spresti butina, nes kitaip masina nevazios. Trukus kuro siurblio dirzui, varikliui nieko neatsitiks.


Karterines dujos istraukus tepalo matuokle - ideale ju neturetu buti, jei jie yra - arba uzsikimsusi karterio ventiliacija, arba pasede variklio stumuokliu ziedai. Tikimybe kad keitimas voztuvu rieboksliu pades sumazinti alyvo suvartojima - maza. Aisku, idealiu varikliu susirasti yra vis sudetingiau, bet stenkites pasitrinkti toki varikli, kad karteriniu duju (garu) butu kuo maziau.

Vartotoju pastabos:
-----------------------------
Del vakuminio stabdziu siurblio pirsto kalenimo:
Dar noreciau papildyti is savos patirties del to kalenimo. Tam tikrais atvejais padeda tik pompos isvalymas ir pirsto apsukimas i kita puse. Man padejo, paprasta ausim negirdet, o ir stapdymas malonesnis pasidare
Pateike: justinasm


--------------------------------
Jei užvestam varikliui šokinėja generatoriaus dirželio tempėjas, greičiausiai reikės keisti apatinį škyvą kuris yra nepigus...
Jei apsitepalaves vairo stiprintuvas ir generatorius, dažna bėda guminėje tarpinėje, jungiančioje vairo stiprintuvo skysčio bakelį. Ypač taip būna šaltuoju metų laiku. To guminio žiedo kaina Sostenoje apie 13 litų. P.s. Šita bėda būna tik S/V70 modeliuose iki 2000 metų.
Pateike: Rimuxs


-----------------------------------
Stengiames del Jusu ir toliau, laukiame Jusu pastabu, papildymu bei komentaru!



Griežtai draudžiama čia paskelbtą informaciją naudoti kitose interneto svetainėse be scc.lt administracijos sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti www.scc.lt kaip šaltinį.

Redagavo Fino· 2012-08-13, 14:38