Temos pavadinimas: SCC.LT - VOLVO SAAB - Volvo klubas, Saab klubas. :: Masinos "uzkonservavimas" ziemai

Parašė arvydas67· 2010-12-20, 13:54
#6

Iš senų laikų prisimenu ''Moskvič'' -407 užkonservavimą žiemai (aprašymas eksploatacijos knygelėje, kurią gaudavo kiekvienas automobilio pirkėjas, kaip ir gerą įrankių rinkinuką) Taigi be akumuliatoriaus nuėmimo. Mašina gali stovėti ir šaltam garaže, tik jis turi būti būtinai sausas, gerai ventiliuojamas. Automobilis švariai nuplautas, ypač dugnas, variklio skyrius, ratų arkos, bamperiai - ten kur ypač daug renkasi purvo, drėgmės, druskų. Automobilis turi būti pakeltas nuo žemės - pastatytas ant kaladžių. Žvakės išsuktos, į kiekvieną cilindrą supilama po 50ml variklinės alyvos, variklis prasukamas (rankena:)) kelis kartus, žvakių skylės sandariai užkemšamos alyvuoto audinio kaiščiu, na arba įsukamos pačios žvakės atgal. Sutepami konsistenciniais tepalais visi užraktai, vyriai, kitos judančios mechaninės dalys. Beje, senas tepalas išleidžiamas ir pakeičiamas nauju kaip ir filtro elementas. Aušinimo sistema paliekama užpilta jei tai antifrizas. Jei prieš tai buvo vanduo (tada tai buvo įprasta) - sistemą išplaut ir nuleist. Duris, bagažinės dangtį, kapotą palikt kiek praviras - tausojasi gumos, kurias reik sutept techniniu vazelinu, kaip, beje, ir visus (!) pakabos elementus. Neturint vazelino galima naudoti kitus riebalus - pvz. aliejų. Žodžiu tikras automobilio užkonservavimas žiemai buvo nemažas darbelis. Mašina buvo didelis turtas, išlaikymas nepigus, detalės deficitas. Todėl daugeliu atveju jos buvo mylimos, labai prižiūrimos, saugomos. Dar net ne viską paminėjau, pamiršau jau. Tai tiek istorijos iš ''senelio'' arvydo67 prisiminimų. :)