Temos pavadinimas: SCC.LT - VOLVO SAAB - Volvo klubas, Saab klubas. :: Masinos "uzkonservavimas" ziemai

Parašė Metalz· 2010-12-20, 11:22
#1

Sveiki. Sioje temoje galetume pasidalinti patarimais, kaip masina tinkamai uzmigdyti ziema. Akuma isemiau. Ar rudims labai pakenks sniegas ir dregme? Ar geriau masina laikyti sildomame ar nesildomame garaze?

Parašė Tichania· 2010-12-20, 11:29
#2

Parasyk kokia masina, nes jai koks mersas ar koks japonas senas, tai tu daryk ka nori, po ziemos rasi tik lietnikus ir dar ka nors ;) O jai rimtai, isimk akuma nuplauk gerai ir tik nepamirs gerai isplauti dugno ir arku, slenksciu. Ir ziurek, kad garaze dregmes nebutu ;)

Parašė Fatmann· 2010-12-20, 11:59
#3

Rudims tai tikrai nepakenks nei sniegas, nei dregme :)

Parašė paprastas· 2010-12-20, 13:37
#4

sildomam garaze negerai laikyt masina kiek zinau. gal klystu.

Parašė Tichania· 2010-12-20, 13:38
#5

Na jai ant kebulo bus like drusku nuo ziemos, tai siluma pagreitins tik korozija..

Parašė arvydas67· 2010-12-20, 13:54
#6

Iš senų laikų prisimenu ''Moskvič'' -407 užkonservavimą žiemai (aprašymas eksploatacijos knygelėje, kurią gaudavo kiekvienas automobilio pirkėjas, kaip ir gerą įrankių rinkinuką) Taigi be akumuliatoriaus nuėmimo. Mašina gali stovėti ir šaltam garaže, tik jis turi būti būtinai sausas, gerai ventiliuojamas. Automobilis švariai nuplautas, ypač dugnas, variklio skyrius, ratų arkos, bamperiai - ten kur ypač daug renkasi purvo, drėgmės, druskų. Automobilis turi būti pakeltas nuo žemės - pastatytas ant kaladžių. Žvakės išsuktos, į kiekvieną cilindrą supilama po 50ml variklinės alyvos, variklis prasukamas (rankena:)) kelis kartus, žvakių skylės sandariai užkemšamos alyvuoto audinio kaiščiu, na arba įsukamos pačios žvakės atgal. Sutepami konsistenciniais tepalais visi užraktai, vyriai, kitos judančios mechaninės dalys. Beje, senas tepalas išleidžiamas ir pakeičiamas nauju kaip ir filtro elementas. Aušinimo sistema paliekama užpilta jei tai antifrizas. Jei prieš tai buvo vanduo (tada tai buvo įprasta) - sistemą išplaut ir nuleist. Duris, bagažinės dangtį, kapotą palikt kiek praviras - tausojasi gumos, kurias reik sutept techniniu vazelinu, kaip, beje, ir visus (!) pakabos elementus. Neturint vazelino galima naudoti kitus riebalus - pvz. aliejų. Žodžiu tikras automobilio užkonservavimas žiemai buvo nemažas darbelis. Mašina buvo didelis turtas, išlaikymas nepigus, detalės deficitas. Todėl daugeliu atveju jos buvo mylimos, labai prižiūrimos, saugomos. Dar net ne viską paminėjau, pamiršau jau. Tai tiek istorijos iš ''senelio'' arvydo67 prisiminimų. :)

Parašė Nitro· 2010-12-20, 16:05
#7

Na neblogas saraselis darbu, bet siais laikais niekas jau nieko panasaus nebedaro - per 4-5 menesius ziemos nieko tai masinai neatsitiks, ypac jei ji stoves siltam arba saltam ir sausam garaze :)

Parašė arvydas67· 2010-12-21, 11:19
#8

Na, nevisai taip - tie darbeliai ne iš piršto laužti. Be abejo - šiuolaikinių automobilių guminės, plastikinės detalės kur kas geresnės kokybės nei anuomet, detalių deficito taip pat nėra, akumuliatorių, sankabų, greičių dėžių ir kitų mazgų tarnavimo terminai ilgesni ir t.t. Bet, sutikim, ir automobilį perkam ne visam gyvenimui (tiek naują tiek naudotą), jis nebėra jau toks stebuklas kaip tada: visa giminė suvažiuodavo apžiūrėt pirkinio, baliukas suruošiamas ta proga buvo net. O ir nevažinėdavo juo kasdien - savaitgaliais į kaimą ar sodą, vasarą į pajūrį, na dar pagrybaut ar žvejybon... Todėl, pvz. dėdės 408 moskvičius (pirktas naujas) 20 metų jam tarnavo, buvo parduotas taksistui, tai tas dar 5 metus juo važinėjo. Nepasakysiu kilometražo, bet kapitalinis darytas nebuvo nei kėbului nei varikliui. Mačiau savo akimis kaip tada buvo mylimos ir prižiūrimos mašinos, dabar gal net juokinga prisimint, bet taip buvo.