azoto suboksido sistema
Para volvofanas· 2007 kovo 19 17:43:22
Teorija. NOS (Nitrous Oxide System) lietuviðkai reiðkia azoto suboksido sistema. NOS ir azoto suboksido sistema yra tas pats. Kaip visi þinome, variklio cilindre dega kuro ir oro miðinys. Þvakei uþdegus miðiná, ávyksta sprogimas, kurio metu stûmoklis ðauna á virðø. Kà daryti, jei norëtume ið to iðgauti daugiau arklio galiø? Tam cilindre turëtø bûti sudeginama daugiau kuro. Kaip tai padaryti? To bûtø neámanoma padaryti be papildomo deguonies degimo metu. Ðioje vietoje mums gali padëti azoto suboksido sistema (NOS). Ji prideda varikliui papildomà galià, leisdama sudegti daugiau kuro negu áprastai. Ore, kuriuo mes kvëpuojame, yra: 1) 20,947% deguonies; 2) 78,08% azoto; 3) maþiau nei 1% kitø dujø. Azoto suboksidas yra beveik tas pats oras, tik jame yra didesnë dalis deguonies: 36,35%. Jo dujos yra sudarytos ið 2 azoto ir 1 deguonies atomo. Azoto suboksido dujos turi saldø kvapà . Jos yra nenuodingos, o paplitusios ore gali sukelti juokà. Sistemø skirstymas. Azoto suboksido dujos vairuotojams yra pateikiamos balionuose, kuriuose jis yra suslëgtas iki 850- 1100psi slëgio. Tokiame slëgyje ðios dujos yra skystos. Nuo baliono, kuris daþniausia yra montuojamas automobilio bagaþinëje, aukðto slëgio þarnele azoto suboksidas yra tiekiamas iki variklio skyriaus, kur solenoido (elektrinis voþtuvas) pagalba yra iðpuèiamas tada, kai jo jums reikia. Azoto suboksido sistemos gali bûti trijø tipø, priklausomai nuo to, kurioje vietoje azoto suboksidas yra iðpuèiamas ið solenoido. Tipai yra: "sausa", "ðlapia" ir "tiesioginë" sistemos. "Sausa" azoto suboksido sistema( dry nitrous oxide system). Ðioje sistemoje azoto suboksidas yra iðpuèiamas oro padavimo kanale, kur, perëjæs á dujinæ bûsenà, kartu su oru patenka á cilindrà. "Sausa" azoto suboksido sistema turi kelis esminius trûkumus. Vienas ið jø yra tai, kad pradëjus pûsti azoto suboksidà á cilindrà, nëra paduodamas papildomas kuras. Taèiau ðá trûkumà galima iðspræsti dviem paprastais bûdais: 1) puèiamø azoto suboksido dujø pagalba paveikti oro matuoklæ, kuri plaèiau atsidarytø, tuo paèiu metu duodama komandà variklio valdymo kompiuteriui (ECU) duoti daugiau kuro á cilindrus; 2) arba, keièiant variklio valdymo kompiuterio (ECU) programos parametrus, didinti kuro purkðtukø veikimo per vienà ciklà laikà. "Sausos" azoto suboksido sistemos nereikalauja sideliø investicijø ir yra lengvai ádiegiamos. Dël to jos yra paèios populiariausios pradedeanèiøjø tarpe. "Ðlapia" azoto suboksido sistema( wet nitrous oxide system). Ði sistema ið esmës yra panaði á "sausà" sistemà, taèiau turi keletà skirtumø. "Ðlapioje" sistemoje solenoidas, skirtas azoto suboksido iðpûtimui á oro kanalà yra dvigubas ir kartu su azoto suboksidu yra ápurðkiamas papildomas kuras. Sistemos pavadinimas "ðlapias" atsirado ið to, kad papildomai purðkiamas kuras suðlapina oro padavimo kanalà. Ðioje sistemoje purkðtukas montuojamas kuo arèiau ásiurbimo kolektoriaus. "Ðlapia" sistema yra ðiek tiek brangesnë uþ "sausà" NOS, ir jos montavimas sudëtingesnis, taèiau efektas gaunamas geresnis. Geriausia ði sistema taikoma varikliams, kuriems oras tiekiamas suspaustas aukðto slëgio kompresoriø arba turbokompresoriø. "Tiesioginë" azoto suboksido sistema( port nitrous oxide system). Tai- sudëtingiausia azoto suboksido sistema. Ði sistema turi ðiek tiek panaðumø á "ðlapià" sistemà. Solenoidas yra dvigubas ir iðpûtinëja ne tik azoto suboksidà, bet ir kurà. Sistemos esmë yra tokia, kad solenoidai yra montuojami á cilindro sieneles. Tokiu bûdu visas azoto suboksido ir papildomo kuro miðinys yra puèiamas tiesiai á cilindrus. "Sausos" ir "ðlapios" NOS sistemos turi toká neigiamà faktoriø kaip skirtingas oro, kuro ir azoto suboksido miðinio proporcijas skirtingiems cilindrams. Tai sumaþina efektyvumà ir gali neigiamai atsiliepti variklio darbui. "Tiesioginës" sistemos veikimo principas leidþia tiksliai valdyti miðinio proporcijas kiekvienam cilindrui atskirai. Tokias sistemas renkasi profesionalai ir naudoja jas rimtose varþybose. Ði sistema suteikia galimybæ efektyviausiai iðnaudoti azoto suboksidà ir gauti kiek ámanoma daugiau galio ið variklio. Skaièiai. NOS sistemos variklio galià padidina nuo 40% iki 50% arklio galiø ar dar daugiau. Paspaudus NOS sistemos ájungimo mygtukà, já rekomenduojama laikyti ne ilgiau kaip 15 sekundþiø. Standartinio baliono uþtenka maþdaug 200 sekundþiø. Sauso NOS sistema Lietuvoje kainuoja apie 2100Lt, o ðlapio apie 2500Lt. Tiesioginës NOS sistemos kaina nëra þinoma. Ðaltinis: tiuningas.net